Segítség az értelmezéshez

 Kíváncsi gyermeke és gyermeke iskolájának eredményére? Itt megkeresheti: https://www.kir.hu/okmfit

Kompetenciamérés 2012.

Matematika:
6. évfolyam az intézmény 1629 pontot ért el, ami 140 ponttal jobb az országos 1489 pontnál
8. évfolyam az intézmény 1756 pontot ért el, ami 144 ponttal jobb az országos 1612 pontnál.

Szövegértés magyar kompetenciaterület:
6. évfolyam az intézmény 1583 pontot ért el, ami 111 ponttal jobb az országos 1472 pontnál
8. évfolyam az intézmény 1709 pontot ért el, ami 142 ponttal jobb az országos 1567 pontnál.
Az előző évekhez viszonyítva szignifikánsan nőttek a pontszámaink, s ezzel az eredménnyel a városi első 5 helyezett között voltunk minden alkalommal. Az iskolának van hozzáadott pedagógiai értéke, hiszen a várható prognosztizálható értéke matematikából 1504, a tényleges pontszám 1629, szövegértésnél a várható érték 1489, a tényleges pedig 1583 (6.évf). A 8.évfolyamnál szintén pozitív mezőnyben van a hozzáadott pedagógiai értékünk.
A továbbiakban is nagy hangsúlyt fektetünk kompetenciafejlesztésre, hiszen pedagógiai programunkban a továbbiakban biztosítunk egy-egy képességfejlesztő órát mind matematikából, mind magyar nyelv- és irodalomból.

Kompetenciamérés 2013.

6. évfolyam
matematika: 1494 pont (országos:1489)
szövegértés: 1554 pont (országos:1497

8. évfolyam
matematika: 1751 pont (országos:1620)
szövegértés: 1660 pont (országos:1555)

Kompetenciamérés 2014.

Matematika: 6.évfolyam
Petőfi-iskola: 1633 kp

Országos átlag  : 1491 kp

Megyeszékhelyi átlag: 1518 kp

Szövegértés: 6.évfolyam

Petőfi-iskola:    1541 kp

Országos átlag:     1481 kp

Megyeszékhelyi átlag:1522 kp

Matematika: 8.évfolyam

Petőfi-iskola:    1720kp

Országos átlag:     1617 kp

Megyeszékhelyi átlag:1636 kp

Szövegértés: 8.évfolyam

Petőfi-iskola:    1638kp

Országos átlag:     1481 kp

Megyeszékhelyi átlag:1522 kp

A legfrissebb eredményeket érdemes megvizsgálni a családi háttérindex (CSH index) által prognosztizálható és az elért eredmény tekintetében. Mind a négy területen szignifikánsan jobb a várható eredménynél a tényleges érték, ez azt jelenti, hogy az iskola által hozzáadott érték a pozitív mezőben van:
6. évfolyam, matematika prognosztizált 1529 kp, tényleges 1633 kp
6. évfolyam, szövegértés prognosztizált 1531 kp, tényleges 1541 kp
8. évfolyam, matematika prognosztizált 1630 kp, tényleges 1720 kp
8. évfolyam, szövegértés prognosztizált 1570 kp, tényleges 1638 kp
A számokból kitűnik, hogy az iskolánk tudatos fejlesztő munkája nagy- mértékben hozzájárul a várhatónál jelentősen magasabb pontszámú teljesítményhez.

Idegen nyelvi mérés 2015.

6. évfolyam angol
  • 7 tanuló 100%
  • további 35 tanuló érte el a megfelelési minimális 60%-os szintet
  • 4 tanuló teljesített a 60 %-os szint alatt

német

  • 10 tanuló érte el a megfelelési minimális 60 %-os szintet
  • 4 tanuló teljesített a 60 %-os szint alatt
  1. évfolyam angol
  • 1 tanuló 100%
  • további 12 tanuló érte el a megfelelési minimális 60%-os szintet
  • 6 tanuló teljesített a 60 %-os szint alatt

német

  • 2 tanuló érte el a megfelelési minimális 60 %-os szintet
  • 10 tanuló teljesített a 60 %-os szint alatt

Köszönöm a gyerekek és a tanár kollégák eredményes munkáját!

Szilbekné Cseh Györgyi igazgatónő

Kompetenciamérés 2015.

Matematika 6. évfolyam

Petőfi-iskola:    1574 kp

Országos átlag:     1497 kp

Megyeszékhelyi átlag:1530 kp

Szövegértés 6. évfolyam

Petőfi-iskola:    1589 kp

Országos átlag:     1488 kp

Megyeszékhelyi átlag:1528 kp

Matematika 8. évfolyam

Petőfi-iskola:    1610 kp

Országos átlag:     1618 kp

Megyeszékhelyi átlag:1598 kp

Szövegértés 8. évfolyam

Petőfi-iskola:    1553 kp

Országos átlag:     1567 kp

Megyeszékhelyi átlag:1598 kp

A korábbi évekhez hasonlóan jól teljesített a 6. évfolyamunk mind matematikából, mind pedig szövegértésből. Azaz az országos és megyeszékhelyi átlag felett, az iskola hozzáadott pedagógiai értéke és a pozitív mezőben van ( 🙂 ).

Sajnos a 8. évfolyamunk átlageredményei nem mutatnak ilyen pozitív képet. A számokból is kitűnik, hogy kevéssel az országos átlag alatti képességpontot értek el. Ha alaposabban vizsgáljuk az OKM jelentését, akkor azonban azt láthatjuk, hogy a városi általános iskolák 1593 kp, illetve községi általános iskolák 1555 pontját így is meghaladtuk matematikából.

Ha a családi háttér-indexet is megnézzük, akkor azt látjuk, hogy várható eredmény a becslés alapján 1609 képességpont. Így a 8. évfolyam tanulóinak tényleges eredménye ettől szignifikánsan(jelentősen) nem különbözik ( 😐 ).

Az eredmények elemzését mind munkaközösségi, mind pedig nevelőfelügyeleti értekezleten megbeszéltük. A következőkben még nagyobb gondot fordítunk a felzárkóztatásra és a képességfejlesztésre.

Kompetenciamérés 2016.

IDEGEN NYELVI KOMPETENCIA     MÉRÉS                    2016. MÁJUS 18.

  1. ÉVFOLYAM

angol nyelv

100 %-os teljesítmény:                                  1 tanuló

80 % felett teljesített:                                    24 tanuló

60 % – 80 %                                                  18 tanuló

60 % (a megfelelési     minimum) alatt:          3 tanuló

német nyelv

100 %-os teljesítmény:                                 1 tanuló

80 % felett teljesített:                                    8 tanuló

60 – 80 %                                                       3 tanuló

60 % (a megfelelési minimum) alatt:            3 tanuló

  1. évfolyam iskolai eredménye (A1): olvasott szöveg értése: 72,50 %

hallott szöveg értése : 80,81 %

  1. ÉVFOLYAM

angol nyelv

80 % felett teljesített:                                    12 tanuló

60 – 80 %                                                      17 tanuló

60 % (a megfelelési minimum alatt)             4 tanuló

német nyelv

80 % felett teljesített:                                    5 tanuló

60 – 80 %                                                      6 tanuló

  1. évfolyam iskolai eredménye (A2): olvasott szöveg értése: 64,12 %

hallott szöveg értése: 83,76 %

Szilbekné Cseh Györgyi
Igazgatónő